Twitter som arbejdsredskab

Skrevet d. 21. feb 2013 af David Ledstrup i Twitter

I forbindelse med denne uges Social Media Week, er der flere der har spurgt mig om jeg ikke kan give et hurtigt intro til hvordan man kan bruge Twitter som arbejdsredskab. En del har allerede oprettet profiler, men savner måske noget ‘retning’ i forhold til at udnytte mediet. Twitter bliver ofte kritiseret for at man da ‘umuligt kan skrive noget af værdi på 140 tegn eller mindre’… Sandheden er bare, at det kan man! I professionelt øjemed, er det et fantastisk værktøj til at udbygge ens netværk eller brand – og drage nytte af disse nye relationer. Derudover er det et slaraffenland for nyheds junkies der vil holde sig ajour med nyheder og information indenfor både mainstream og niche nyheds-formidlere.

Twitter

5 hurtige tips til at bruge Twitter optimalt

  • Søg: Søg efter first-movers og etablerede samarbejdspartnere i din branche. Hvis du mangler inspiration, så find evt. kontakter via allerede eksisterende nyhedsmail-relationer eller brug funktionen ‘Hvem kan følges’ sektionen i selve Twitter.
  • Organiser: Når først man har fundet en del at følge – og 100 stk er allerede mange at holde sig opdateret på – kan det være svært at  holde styr på alt trafikken. Gå ind i ‘Lister’ funktionen og opret lister der gør det mere overskueligt at browse igennem de mange tusinde tweets. Det kan være leverandører, samarbejdspartnere, journalister… m.fl. – bare det er overskueligt for dig! 
  • Sørg for at blive set: Bland dig i debatten ved at benytte hashtags (#) der er relevante for din branche. Det gør det muligt at blive set af flere (nye?) relationer end ‘bare’ dem der følger dig. 
  • Vær tilstede: Del alt hvad der sker i din eller branchens hverdag der kunne have relevans for dem der følger dig – eller dem som du gerne vil have til at følge dig. Og husk at vær klar til at svare på de henvendelser der måtte komme… Del og svar på en menneskelig måde – det er nu engang essensen af sociale medier. Sådan skabes de bedste relationer…
  • Bland dig: Udnyt at du har en tænketank ved dine fingerspidser! Søg på Twitter-konti, hjemmesider og blogindlæg der kan være med til at udvide horisonten… og bland dig i debatten og kommentarfelterne. Der findes branchedebatter der mødes på Twitter på bestemte tidspunkter – find dem og vær med i legen. Måske kan der læres nyt og skabes nye, givende relationer?

Følg mig på Twitter for flere social media råd eller kontakt mig her.

Gå ikke glip af værdifuld viden - direkte i din indbakke.

Skriv dig op til den slags nyhedsbrev, du glæder dig til at modtage... hver gang.

Afmeld dig når som helst. Din mailadresse vil blive brugt til... Ja, at sende dig nogle gode mails - og selvfølgelig til at målrette relevante budskaber og annoncer (kun fra mig) på sociale platforme, som f.eks. Facebook.

1 kommentar til indlægget


  • Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *