Er du en af de mange der køber tre flasker vin eller en gavekurv til dine medarbejdere, kunder, leverandører, m.fl.?! Det laver vi lige om på, lige så snart du læst det her indlæg.

En af vores større kunder hos Bigum&Co efterspurgte data om deres målgruppe, i forbindelse med vores håndtering af deres facebookannoncer. Dette er efterhånden praksis for mange virksomheder. Informationer om adfærd, demografiske oplysninger og interesser er blevet et grundelement i markedsføringen af produkter og budskaber.

Men hvad har det med Julegaver at gøre, David?

Rolig nu, jeg lover at vi når frem til det om under et minut…

Hos Bigum&Co er vi besat af relationsbaseret markedsføring – og at skabe værdi for vores målgrupper. Tilbage i marts, lagde jeg en video op om emnet, hvor et af hjørnestenene i begrebet handler om datareglen. Den handler i sin essens om, at vi skal blive bedre til at indsamle data om vores målgruppe.

Relationsbaseret markedsføring

 

Begynder du at se, hvad du bør gøre?

Kort forklaret handler hele modellen om:

  1. Vi er forbundet som aldrig før 
  2. Data er derude – og nemt at opstøve
  3. Vi køber af, handler med, og er loyale over for dem vi kender og dem vi kan lide. 

Ud fra de præmisser, handler det om, at vi er gode til at (op)søge – både mennesker og data, gode til at knytte bånd, og især at vi er skarpe til at dyrke den data – og de relationer der opstår.

Venneanbefalinger er (stadig) nr. 1 når det kommer til købsbeslutninger!

Opgaven må – helt grundlæggende – være at skabe nogle loyale relationer, som påvirker vores organisation positivt. Gør en forskel for folk, stik ud fra mængden og påvirk din målgruppe positivt – så de kan gøre en forskel for dig! Det gør de selvfølgelig ved at blive ved med at handle hos dig, anbefale dig til andre og lægger flere af deres aktiviteter (samt kroner og ører) hos dig, frem for hos konkurrenten…

Hvornår kommer vi til julegaverne? 

Det gør vi nu…

Hvis du har 25 interessenter, som du gerne vil pleje med gode gaver – så drop tanken om rødvin og gavekurv. Gør en forskel og stik ud fra mængden! Sæt dig ned i én time og søg data om dine 25 gavemodtagere.

  • Hende der brokker sig over travlhed og længes efter afslapning, skal måske have et wellness-ophold…
  • Ham der viser sig at være kæmpe FCK fan, kunne få en signeret fodboldtrøje…
  • Hende der dyrker yoga, skal da have den nyeste yogabog…

… Get the point?!

Så hvis vi to er på gaveniveau, så forvent gerne at jeg sender noget andet (og bedre) end rødvin denne jul… Med mindre du selvfølgelig er rødvins-connoisseur!

*** GOD JUL ***

 

Fang mig gerne på Twitter, Linkedin, eller andre sociale kanaler for at få flere tips, tricks og råd om digitale medier – eller hvis du bare vil sludre… 🙂

 

 

Gå ikke glip af værdifuld viden - direkte i din indbakke.

Skriv dig op til den slags nyhedsbrev, du glæder dig til at modtage... hver gang.

Afmeld dig når som helst. Din mailadresse vil blive brugt til... Ja, at sende dig nogle gode mails - og selvfølgelig til at målrette relevante budskaber og annoncer (kun fra mig) på sociale platforme, som f.eks. Facebook.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *